mandag 3. september 2012

Sossesport?

Jeg har ikke spilt golf før, men i dag kjøpte jeg mine første golfballer.
Mandag er golfdag, og etter å ha snylta baller som jeg har skutt ut i vann og kratt, var det på tide å investere 21 kroner i en sport jeg lenge har ansett som utrolig sossete. 
Må nok bite i det sure eplet og si at golf  er g - ø - y. 

Jeg er fremdeles enig med meg selv om at golf er en sossesport.
 Grunn nr 1: Det er en sport - men det som er fysisk anstrengende tar caddien seg av.
Grunn nr 2: Man har på seg en hanske.
Grunn nr 3: Dette...:

I dag var innsatsen som aldri før  ---> taperne skulle spandere samosa på vinneren.




Dette blinkskuddet (nedenfor) fanger opp mine viktigste feil.
"Look at the ball." (Altså der ballen lå.)
"You turn your body to the left kidogo."


Golf i Afrika er ikke som golf i Norge. 
Her går man sammen med villsvin og aper.
(Jeg refererer til bildet under...
... og det er ingen aper på dette bildet.)

4 kommentarer:

Ingrid Aukan sa...

Hihi. Høres veldig kjent ut det der med sossesport! ;) Kult med selskap på banen!

Ingrid Aukan sa...

Hihi. Høres veldig kjent ut det der med sossesport! ;) Kult med selskap på banen!

Ranveig sa...

Seriøst??? Har Nissan og Rebekka overtalt deg? Har du fått øvd på slaga i hagen deira? Golf er en sossesport, men det passer jo perfekt for ei Spydebergjente som deg:) Lykke til! Og husk for all del å kle deg riktig!!!

Hanne sa...

Ja, ikke sant, Ingrid! :D

Hehe - ja, de er med, vet du!
Vet ikke om jeg er enig i at soss og Spydeberg passer i samme setning... :)
Velkommen ned forresten! Det blir bra!