mandag 22. april 2013

Nairobi's ville dyr

Jeg har vært så heldig å få besøke Nairobiparken to ganger. Den ligger bare en fem minutters kjøretur unna der vi bor, og er full av masse flotte, ville dyr. Første gangen var jeg sammen med disse to:
Andre gangen med disse studentene fra Fjellhaug:
Vi reiser ut før soloppgang.
 Noen sebraer i morgendugget med byen i bakgrunnen.
Tror denne typen antilope heter hartebeest, men vet ikke hva vi kaller den på norsk.
Vi var så heldige at vi oppdaget en hannløve. Håpet den kom til å ta noen av sebraene, men det skjedde ikke.
Den gikk inn på veien, og vi fulgte rett bak den flere hundre meter.
På andre siden av veien sto det to neshorn med en neshornbaby. De fulgte godt med på løva.
Vi så flere sjakaler. Sjekk det smilet - litt creepy spør du meg.



En giraff som ligger - ser bare halsen som stikker opp.

Giraffbaby. Liten, men stor.

Sebraer og eland, verdens største antilopeart.
Tror dette er impala, en annen type antilope. 


Utrolig mange flotte dyr!

5 kommentarer:

Stian sa...

Kjempefint det første bildet der :)
Stilig 3-deling av bildet, og mørk og dramatisk himmel :)

Unknown sa...

Fine bilder. Heldig du! :)

Ingrids sa...

Kule dyr! Likte spesielt godt sebrabakendane :) Gleder meg til å komme å sjå alt det der med eigne auge! Forresten, kven kjørte bilen?

Hanne sa...

Tusen takk! Ja, jeg er heldig!
Og ja, du må glede deg, Ingrid!
Margunn og jeg byttet på å kjøre :)

Hallgrim sa...

Fantastiske bilde Hanne. Her e d grått og regn i mente. Misunnelig kanskje?