fredag 27. juni 2014

Minner fra et land langt borte

Her kommer noen veldig forsinka bilder fra da jeg var reiselærer før jul. 
Soloppgang fra flyplassen. Denne gangen kunne vi ta direktefly, og reisa tok derfor 2 timer i stedet for en rundreise på 20 timer. Deilig.
Vi kunne se Mt Kenya, Kenyas høyeste fjell, fra flyet. Et halvt år senere sto jeg på toppen.
På vei til markedet.
Kjøper krydder.

Krydder og diverse inne på markedet.
Her fikk vi smake tørka kamelkjøtt. Skikkelig salt, men ok.
Kjøttmarkedet. Dette er det kjøttet vi spiser. Det ligger på et stykke papp på åpen gate med masse fluer. Dette bildet er tatt mens hun står og vifter bort fluene, så det ser ikke så ille ut som det egentlig var.
Han ville jeg skulle ta bilde av han mens han tygde khat (narkotisk plante som er lovlig her).


Her kunne vi kjøpe stoff slik at vi kunne få sydd oss dirac.


Britt Jorun var her litt samtidig med meg. Vi tok en tur til Puppefjellene.







Bunnen av fjellene blir delvis brukt som dumpeplass for søppel.



Alle i skjørt.
En ettermiddag dro John Magnus, Britt Jorun og jeg til et utsiktspunkt over byen.
Først kjørte vi innom en restaurant og kjøpte med oss kaffe.




Vi fire bodde sammen på gjestehuset en periode.
Flotte folk.
Filmkveld.
Jentekveld.
Dette er fra en annen gang da det var fullt på gjestehuset og jeg fikk låne huset til en flott familie. Takk!
Her er vi på etiopisk og spiser Injera Wott.
De har en pizzarestaurant her også!
En dag jeg kom inn på rommet, satt denne skorpionen på sekken min.
Har hørt at det er enormt smertefullt å bli stukket av en skorpion.
Samme kveld slukket jeg lyset, krøp inn i myggnettingen, la meg ned i senga og kjente at jeg la armen på et ganske stort insekt. Heldigvis var det bare denne kakerlakken her.
Vi var på skoletur i løveparken. Sju løver i elendige forhold.
Den ene løva hadde visst en lenke rundt foten og et hull i buret slik at den plutselig kunne gå ut.
Litt skeptisk til sikkerheten...
Sara Janne skulle veksle litt penger og endte opp med en syk bunke lapper med ganske liten verdi.
Snille Karen Marie som hadde med en hel godtebutikk fra Norge.
Her er deler av veien jeg gikk hver dag mellom gjestehuset og skolen.
Lesing på taket.
Bursdagsfeiring.
Vi ga henne en bursdagskake med utskiftbar kakepynt. Når man trykker på lyset begynner bursdagssangen samtidig som det blinker, så må man blåse på lyset for at det skal slutte. Imponert over å finne noe slikt her!

Her er et annet bursdagsselskap.

Legeblomst.


Samling på taket.
Spesielt.

Skoletur til utsiktspunktet. Vi tok med bøker og satt her og leste i stedet.

Tur til Puppefjellene.
Kjersti og ungene var på besøk en uke. Da var det plutselig dobbelt så mange elever på skolen - 4 stykk.











Takk for flotte opplevelser i dette landet!

3 kommentarer:

Renate sa...

Takk for koselig mimring!!!=) Meg, Kjetil og Siv har sitt sammen her og koste oss med dei utrolig fine bildene!! Igjen, du er DYKTIG!!!=)

Anonym sa...

Hanne du imponerer meg. Du er modig. Jeg hadde ikke sover en eneste natt blant slike insekter. Takk for at du deler disse flotte bildene.

Anonym sa...

Forrige innlegg var fra Ingebjørg