torsdag 16. august 2012

Skolestart ved NCS

Med bomull og parafin satte vi i gang det nye skoleåret ved NCS.
  
Vi lærerne lagde en film med temaet "OL". Fakkelen ble tent i flammene av NCS og alle lærerne førte den gjennom hver sin etappe. Rektor avsluttet live ved åpningsseremonien.




Klart for skolestart.


Ilden tennes og flaggene senkes.

Ingen skolestart uten konfetti.

Jeg er så heldig å ha fått mat & helse. 
Tre ivrige 6. klasse-jenter lagde verdens beste smoothier.

Vi spiste ute i sola.



De lagde også en fantastisk mango- og pasjonsfruktsaus til å ha på is.

Matematikk ute. Krittet opp ulike geometriske figurer som de skulle lage av disse treplatene. 
Herlige, engasjerte elever!


Girls night out. Deilig mat på Osteria.

Det er vinter her nå, men når sola er fremme blir det varmt. 
Denne gradestokken har stått i sola, så den er ikke akkurat helt korrekt, men varmt var det!

Vi dro på kino en dag. Man vet aldri når det kan bli kø i Nairobi, så vi brukte over 1,5 timer på noe som kunne tatt under 20 min. Kjøringa her er også svært uforutsigbar - biler kommer i alle retninger, og køkultur er et ukjent begrep. Vi ringte til kinoen og sa at vi var 9 stk på vei, så de holdt kinoen i 20 minutter for oss. Fantastisk, men vi rakk det likevel ikke.

Kveldsmat hos oss.

En ape var i hagen her en dag. Fikk dessverre bare tatt bilde av bakdelen.

Fascinert over at det er egne "High Altitude Directions" på browniespakka.

Physalis plukket fra hagen.

Vi hadde nylig et infomøte - mye nyttig, men jeg festet meg spesielt ved dette:
"In Africa any time is eating time."
Nice...

I helga skal vi på telttur til en plass som heter Naivasha. 
Det blir bra!

4 kommentarer:

Therese Å sa...

Jeg ELSKER at du legger ut så mange bilder :) og ser ut som du har et bra liv ;)

Henriette sa...

Aiaiai, jeg blir misunnelig på all frukten! :)

Synnøve sa...

Kjenner nesten at eg savner afrika! Godt å se at du har funnet deg godt til rette! Gjør ingenting om du skriver oppskrift på de gode drikkene du legger ut:)
Enjoy dagene videre!

Hanne sa...

Therese: Ja, du har vel fått kjenne at jeg ELSKER å ta bilder også ;)

Henriette: Ja, det er mye bra frukt her! I dag kjøpte jeg noe som kommer til å bli et mangotre, et appelsintre og et tre med en annen frukt jeg ikke husker navnet på. Så det er bare å komme!

Synnøve: Skjønner godt at du savner Afrika! Oppskriftene på smoothiene er egenkomponert av elevene ;)