mandag 6. august 2012

Habari za ng'ombe?

Papaya som vi spruter lime over og en avokado fra hagen.

Planter er billig her! Alt dette kostet under 100 norske kroner og da er noen av de busker eller trær.
Det er visst ikke så vanlig å ha planter inne her, men jeg har plantet noe, som visst nok var en hekk, i en potte inne.

Slik så hagen ut før:

Hagegutten hjalp meg med å "kill all the plants".

Også ble de nye plantet. Foreløbig er det mye jord, for det tar jo tid før en busk blir en busk og et tre blir et tre, men det har potensiale. Har funnet ut at det er koselig å drive med hagen.


Vurderer å gi opp reservehobbyen sin - fuglekikking - etter å ha fått fugleskitt på seg for andre gang.

Pinnedyr i hagen.

Her finnes det skikkelig små og søte bananer. 
(Det er en klementin som ligger ved siden av - ikke en appelsin.)


Har hatt noen timer med swahili. Gøy å lære litt! 


Roser og stilkblomster er billige og fine her.

Har kjøpt en giraff.

Jeg liker søte, små ting som denne tannpirkerholderen.

Har vært på gudstjeneste i Kibera-slummen, som sies å være afrikas største slum. Vi som var norske ble oppfordret til å komme frem og synge litt, så vi tok et par sanger på norsk. Her også presenterte vi oss. Siden gudstjenesten gikk på swahili, og vi hadde hatt et par swahili-timer, tok jeg sjansen på å presentere meg på swahili. 





Her er en liten del av afrikas svar på Ikea. Selger møbler langs gata, også kan man bestille slik at de lager det sånn man vil ha det.


Her holder prute-generalen til.

Etter gudstjenesten grillet vi ved bassenget. Bading og sauna for de som ville det.

Flere dager har det plutselig kommet flere hundre sommerfugler som har fløyet i samme retning.
Hagegutten sa det var et tegn på at regnet snart kommer.

5 kommentarer:

karoline sa...

Habari za ng'ombe? en setning du kommer til å bruke mye...? bra det ser ut som du tar deg til rette da :) me like :D

Maria sa...

Å, så koselig du har det! Sko gjerna ha vært der og sett på hagen med deg:)

Hallgrim sa...

Kjekt å følgje med på bloggen din Hanne, og at du oppdatere så jamnt.
Ikkje verst at du sto foran ei forsamling og sang!
Lukke til med ditt første år som lærar, går heilt sikkert døbra!

Elisabeth sa...

Jo, takk. Kuene tror jeg har det bra. Hørte rykter om at min bror skulle passe på deres, så da håper vi de har det bra etter det også! :) Du er så kul! Jeg tror dette passer perfekt for deg. Masse utfordringer og gøye ting! :)

Hanne sa...

Karoline: Kuer er viktig.

Maria: Ja, skikkelig koselig å være i hagen!

Hallgrim: Kjekt at du følger med! Ser ut til at dette blir et veldig greit første-år-som-lærer :)

Elisabeth: Fantastisk! Med kuene våre i hendene til broren din, så er det bare å slappe av! Ja, her er det masse utfordringer og gøye ting -- og jeg liker det ;)