torsdag 27. juni 2013

Mamba Village og Ngong Hills

Andreas og jeg gikk en tur til Mamba village, spiste og tråkket i sykkel-tråbåt.
Mamba er swahili for krokodille, så det var masse krokodiller der!
De har også skilpadder. Denne veier 17 kilo.
Vi spurte guiden vår om det gikk an å ta en skilpadde ut av skallet sitt. 
Da kunne man koke den levende i 2 timer, også bryte skallet, så sklei skilpadda ut.
Jeg spurte om det var nødvendig å koke den levende, men det var det egentlig ikke.
Vi fikk holde krokodillene som var under 4 år gamle.

 Krokodillene mates en gang i uka, og de skulle mates da vi var der.
De kastet ut diverse deler av en geit, men det var ingen som egentlig spiste det.
Krokodillene skal faste 2 måneder nå, fordi det er så kaldt.
De klarer ikke fordøye maten hvis det ikke er varmt nok.
 Jeg spurte om det var trygt å kysse den. Da lo han litt og sa at jeg for all del ikke måtte gjøre det fra siden, for der var den lynrask, men rett på nesa var greit.
 Ingrid, Magnar og jeg har gått tur på Ngong Hills. Ser ut som en knokneve, så vi gikk på 7 slike topper.
Vi måtte ha med oss to væpna vakter pga bøfler og tyver.

 Skikkelig høststemning med litt sur vind og slikt treskjegg.
 Og lyden fra bjellene til kuer, geiter og sauer.
 Jeg har alltid tenkt at ektepar ligner litt på hverandre.
Sjekk uttrykket til disse to!
 Deilig å komme seg litt utenfor byen.

Ingen kommentarer: