onsdag 7. august 2013

Vilt

Det blir en del innlegg tilbake i tid, for jeg har ikke hatt tid til å legge ut jevnlig... 
Dette er fra en safaritur i Nairobiparken i juni.
Var der med Andreas og Jon Alfred som var innom en ukes tid. Grå hettegenser!
Vi kom ganske nærme en del dyr. Denne giraffen gikk rett foran bilen. Panseret på Land Cruiseren rekker ikke opp til knærne en gang! Vi kom også litt for nærme en enslig bøffel - den bykset mot oss for å skremme oss.
Det beste var denne hannløva som vi oppdaget helt alene. Den sto på denne haugen, og heldigvis var det en liten vei som gikk rett bort til den.
 Så da kjørte vi helt bort.
 Fantastisk å være så nærme at man hører den puste, og helt alene uten noen andre biler i nærheten.

Matchende! Her kunne vi gå ut og se på krokodiller og flodhester.
 Plutselig så vi denne krokodilla rett nedenfor oss.
Flott tur!

1 kommentar:

Marte Brennsæter sa...

Så utrolig morsomt å finne bilde av John Alfred på bloggen din! Og enda mer morsomt at han har vært i Kenya og på tomta i Nairobi uten at jeg har visst noe om det :P Han er søskenbarnet mitt :) Og like etter ser jeg Ingrid Skinlo som jeg har gått sammen med på Kongshaug :) Small world :)

Du tar forresten helt nyydelige bilder! Er en fryd både å lese og se! :)