fredag 27. juli 2012

Afrika!

Etter nøye beregninger med nøyaktig 23 kg i hver kolli, og ikke plass til en sokk mer, bar det av sted til flyplassen.

Der traff jeg Anne Gørill som skal til Argentina et halvt år. 
Flyene våre gikk tilfeldigvis med 5 min mellomrom fra samme plass, så det var kjekt å treffe på noen i samme situasjon. I Amsterdam traff jeg resten av de nye norske som skulle til Nairobi. Reisa gikk veldig bra!

Her er leiligheten min med flotte roser og et hyggelig velkomstkort.

Stua.

 Uteplassen.


Disse to kom på besøk til frokost i dag.

Vi har avokadotre i hagen.

Og bananer.

Og julestjerne.

Folka her har gitt oss en varm velkomst, og tomta er veldig flott. 
Vi har fått smake på spennende frukter og vært på handletur.
Kjøpesenteret rett i nærheten her har ALT, og en del mer.  

Jeg har også fått kjøre på venstresida i Afrika-trafikken. Det var spennende!
Mer oppdateringer kommer etter hvert.

8 kommentarer:

Henriette sa...

Utrolig artig! :)

Cathrine sa...

Så gøy å lese hanne =) Og jeg tror jeg har spist middag på verandaen din. (hvertfall hvis det er det huset som ligger nærmest skolen)

Åshild sa...

Så veldig fint ut!=) Bor du med noen andre? Eller kjenner du noen av de du skal jobbe med? Lykke til videre=) Klem

Therese Å sa...

Dette ser jo kjempe bra ut! Gleder meg til å høre mer! :)

Gunhild sa...

Åh...så utrulig herlig, Hanne. Ser ut som en veldig fin plass da. Glede mæ sånn t å kom på besøk :)

Hanne sa...

Cathrine: Det kan godt være du har spist middag her ute, ja! Jeg bor i det huset som er nærmest skolen, men i den delen som er lengst vekk fra skolen.

Åshild: Jeg bor i et todelt hus, så jeg bor alene i den ene delen, også bor det ei til som skal være lærer i den andre delen, og hun er veldig koselig. Kjenner ingen, men fikk hilst på de nye som skulle ned under et utreisekurs i juni.

Henriette og Therese: Ja, det er både artig og bra! :) Dere må komme ned og oppleve det selv!

Gunhild: Ja, du må bare GLEDE deg! :D

Pocahontas sa...

Godt å se at du er trygt fremme. Og det så jo veldig trivelig ut og trygt og godt! Kos deg!

Irene sa...

Har du reist ned dit uten å kjenne noen i det hele tatt?? Du er tøff altså! Er sikkert en helt utrolig opplevelse, misunner deg det der altså :)