søndag 29. juli 2012

Orphanage

På morgenen i dag kjørte vi til kirken i Nairobi sentrum.
Der skulle alle nye presentere seg på engelsk. Fint å være der!
Så dro vi til Orphanage og så på dyr.



Pumba på sitt beste.






Apen stjal brødskiva til en av ungene.





Krysning mellom esel og sebra. 

Utenfor parken så vi denne store fuglen.

Var på Jolly Roger. Der er det god mat, hoppeslott og en klovn som ordner opplegg til barna.

Kjempegod garlic butter fish med nanbrød.
Etterpå så vi at alle de rutinerte hadde lagt igjen salaten. Den gikk ned på høykant hos Margunn og meg.

På ettermiddagen spilte vi fotball på tomta - både store og små.
Siden jeg ikke har spilt fotball på år og dag, er ikke en keepertabbe og et selvmål så aller verst.
Nairobi ligger 1800 moh, så det var godt å kunne skylde på høyden da jeg ble sliten etter 2 minutt.

6 kommentarer:

Therese Å sa...

Hvorfor heter dyrehagen "barnehjem"? burde det ikke heller hete animalgarden elns? Hadde de barn der også? Eller var dyra barna på en måte? Hilsen forvirret88

Hanne sa...

Hei forvirret88!

Tror det er fordi alle dyra som er der har en grunn til å være der - at de er blitt tatt vare på av en eller annen grunn. Håper svaret var til hjelp!

Synnøve sa...

Hei Hanne.
Kjekt å lese på bloggen din! Ser ut som du allerede har funnet deg til rette i vakre Kenya! Nyt tiden, og hils masse til kjente, som Charity på kontoret, Linah på senteret og Thomas "the driver!"
Synnøve

Henriette sa...

Du skrev ikke noe om du hvordan det gikk å presentere seg. Om du måtte komme med noe hilsen ;-)

soffen.storly sa...

Aper har du jo i hagen din. Der stjeler de det du har i trærne. Haha.
Hahar du det bra????????

Hanne sa...

Synnøve: Ja, de skal jeg prøve å hilse til! Og ja - Kenya er vakkert!

Henriette: Det gikk veldig fint å presentere seg! Ble ingen hilsen denne gangen ;)

S.Storly: Jeg har det bra! Venter fortsatt på å se apene i hagen - men jeg vet de har vært der ;)