søndag 29. juli 2012

Raven

Margunn og jeg deler tomtas sprekeste bil - Toyota Rav 4. 
Og den er BLÅ!!

Min og Margunn sin første kjøretur alene. 
Tror man venner seg fort til å kjøre på venstre side, og være litt mer aggressiv.

Et lite utsnitt av matbutikken som har alt annet i tillegg.

Var på etiopisk restaurant. Skikkelig koselig atmosfære!

Knallgod injera wat!

River av lefsebiter (injera) og tar tak i noen av rettene (wat). Spises med kokt egg og en slags ost som minner om cottage cheese. Flaskene i bakgrunnen er Ambo - som er en slags farris, men det er ikke tilsatt kullsyre. Kullsyren er naturlig når vannet hentes opp i Etiopia.

Etiopisk - knallgod - kaffe!
Med popcorn og røkelse som tilbehør.
Alle barna og jeg spiste is i tillegg.

For de blomsterinteresserte... 




Har fått tips om at jeg må ta bilde av ting mens jeg fremdeles er fascinert av det. 
Jeg er fascinert av afrikansk design.

 Kjøpte kamera rett før jeg dro fra Norge. Det ble hybridkamera - Sony NEX-5N.
Og jeg er storfornøyd foreløbig!

4 kommentarer:

karoline sa...

what? har nakumatt fått 2 etasjer??? du må få med deg noen på carnivore, der går de rundt med maten på spyd :D kul bil da! og når du kommer hjem og skal kjøre her, så kommer du til å være en fare for alle rundt deg ;)
kos deg!

Gunhild sa...

Så kjekt at du fikk smakt ekte etiopisk injera wat, herlig :)Grattis med kamera forresten! No e d laging av kaldheva rundstykke deig her i hønsehuset, så i morra tidlig blir d ferske rundstykka t søndags frokosten. Ingrid helsar!:)

soffen.storly sa...

Du har no blitt den 2 Rita. Ho savne biln sin og kjøringa på feil side. Kjenne me igjen. Koz de..

Hanne sa...

Karoline: Carnivore, ja, det må jeg prøve å få med meg! Kan godt tro man blir en fare for trafikken hjemme igjen, ja! Men her er det heldigvis ikke så ille ;)

Gunhild: Ja, den injera waten var fantastisk! Skal ta dere med dit når dere kommer! Godt å høre at matlaginga går sin vandte gang i hønsehuset! Hils masse til Ingrid!

S.Storly: Skjønner godt at Rita savner det, ja! :)