søndag 1. januar 2017

Fly away with me

Yey! Da er vi i gang med prosjekt "Jorda rundt fra jul til påske"!
Denne bryllupsreisa har vi planlagt og gledet oss til lenge, og pakkingen de siste dagene har vært en kabal. Vi startet med å glemme pass og alle viktige papirer i Oslo, men nå klarte vi få alt ned til 13 kg hver + håndbagasje.
28. desember reiste vi kl. 4 på natta, godt levert til Gardermoen av faren til Harald.
Vi har fått mange spørsmål om reisefeber, og denne natta tror jeg vi hadde det. Vi la oss to timer før avreise, men ingen av oss fikk helt roen til å sove. På Gardermoen fikk jeg en privat befaring av den nye Pir Nord, der Harald har lagt ned utallige arbeidstimer.
Vi koste oss skikkelig på flyet med synkronisering av filmer, is, mat og kaffe og heldigvis en del søvn.
 Ved kontrollen i Amerika måtte jeg forklare hvorfor jeg hadde vært i S-land, og Harald forklare hvorfor han var født i Etiopia. "You guys are ment to be together", sa kontrolløren og stemplet oss inn i USA.
Vi tok Metrobus til Miami Beach-området og gikk det siste stykket til en leilighet som vi leier vi airbnb. Leiligheten var større enn den vi har Oslo, og hadde både stue, kjøkken, bad og soverom. Plasseringen var toppers, da vi kunne gå til både stranda og Lincoln Road, som er en koselig handlegate med restauranter.
 Jetlagen ble en velsignelse for oss! Første dagen i Miami landet vi på dagen lokal tid, som egentlig var kvelden for oss. Vi gikk ut og spiste og la oss norsk tid kl. 4 og sto opp kl. 13, men amerikansk tid blir dette at vi la oss kl. 22 og sto opp kl. 7. Plutselig var vi blitt A-mennesker! Aldri før har jeg opplevd å våkne av meg selv kl. 7, så planen nå er å klamre oss til den nye døgnrytmen med nebb og klør.
 På dagtid har vi vært på South Beach. Ikke verst med så fin og lang strand så nærme en storby.

 Vi har også gått utrolig mye hver dag, både langs stranda og i byen.

 Noe som har fascinert oss her:
- Veldig mange holder på med mobilen mens de kjører.
- Sykt mye fine biler som vil vise seg frem langs Ocean Drive.
- Alt er overraskende dyrt. Da vi spurte om prisen for solsenger, sa han "Special price today. 200 dollars." Han må ha tulla, men han var veldig alvorlig.
- Det tar litt lengre tid å finne matvarer her. Jeg lette lenge etter smør, og tenkte denne lignet mest, frem til jeg leste på lokket: "I can't believe it's not butter!"
 Vi har også lagt igjen spor etter oss på veggen til Alejandro.
Neste innlegg blir fra nyttårs-aften i Miami!

4 kommentarer:

Lillian sa...

Så spennende!! Her skal jeg følge med!

Gunhild sa...

Så utrolig spennende! Dere må kose dere kjempe masse:) gleder meg til å følge dere på reisen! Imponert over A-menneskene��

JørgenS sa...

En etterlengtet bloggpost! Så gøy å høre fra dere:)

Anonym sa...

Stilig. God tur, hils Harald :-)